Fysiotherapie Knops (Venlo-Blerick) - Shockwave

Shockwave

Shockwave therapie is voor veel mensen nog een onbekend fenomeen maar kan wel uitkomst bieden.

Behoor je tot de talloze patiënten die chronische pijn lijden en al het mogelijke hebben geprobeerd om ervan verlost te raken? Injecties, medicatie, fysiotherapie, relaxatiemethodes. Keerde jouw pijn ook altijd na korte tijd terug, vaak zelfs erger dan voordien? Dan kan shockwave therapie wel eens een uitkomst voor jou zijn.

Diverse wetenschappelijke studies tonen namelijk aan dat shockwave therapie erg goede resultaten geeft. Chronische pijn wordt vaak veroorzaakt door ontstekingen of verkalkingen van pezen of van de slijmbeurs. Ook verkrampte spieren of spierknopen kunnen veel pijn veroorzaken.

Shockwave therapie wordt officieel als Extracorporale Shockwave Therapie (ESWT) aangeduid. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes kunnen we met shockwave therapie de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de bron bestrijden. Zonder medicatie of chirurgie. Succesvolle resultaten worden al na enkele behandelsessies bereikt.

Stimuleert eigen genezingskracht.

Na het onderzoek stellen we het letsel bloot aan korte shockwave-impulsen. Deze hoog energetische, akoestische impulsen verbeteren de stofwisseling en bloedcirculatie in het pijngebied. Ze stimuleren zo het herstelmechanisme van het lichaam. Met andere woorden: shockwave activeert de eigen genezingskracht van jouw lichaam.

Voor welke aandoeningen is Shockwave therapie onder andere bedoeld?

• Schouder met evt. beperkte beweeglijkheid;
  • Pijn aan de patellapees (kniepees);
  • Chronische pijn aan de achillespees(achillodynie);
  • Chronisch elleboogpijn (tennis- of golferselleboog);
  • Chronische nek-,schouder- of rugpijnen spierspanning (trigger points);
  • Hielpijn (hielspoor), pijn onder de voet;
  • Andere vormen van spier- en peesgerelateerde klachten.
  • Chronic Pelvic Pain Syndroom (CPPS).

Bij welke therapeuten kun je terecht voor Shockwave Therapie?

Ralph Knops en Katrijn Scheffer hebben de cursus succesvol afgerond. Bij deze twee therapeuten kun je terecht voor de Shockwave Therapie.

Fysiotherapie Knops

Prins Mauritsstraat 8
5923 AZ Venlo

T: 077-3827130
E: info@fysiovenloblerick.nl

Volg ons op Facebook

KvK: 82268118

Fysiotherapie in Venlo en Blerick

Heeft u reuma, orthopedische klachten, hartfalen, sportblessures of spanningsklachten? Loop niet langer met uw klachten rond. Neem vandaag nog contact op via 077-3827130 of kom langs in de praktijk aan de Prins Mauritsstraat 8 in Venlo-Blerick om een afspraak te maken.